محتوای کاربردی مشتری پسند

محتوای کاربردی عمومی

]اگر شما نیز می خواهید به عنوان نویسنده مطالب در سایت هایی با مخاطب عام فعالیت کنید و محتوای کاربردی تولید کنید، پیشنهاد می کنم خلاصه تجربیات شخصی من رو مطالعه نمایید.

۱-انتخاب یک عنوان مناسب

قبل از انتخاب عنوان متن، پیشنهاد می کنم یک سری به گوگل بزنید و هرچی به ذهنتون میرسه  در گوگل سرچ کنید.
از عناوینی استفاده کنید که کمتر استفاده شده و زمینه برای رقابت در دیده شدن دارد.
سعی کنید با ترکیب موضوعات عمومی با کلمات اختصاری خودتون یک عنوان جدید تولید کنید.
مثلا عنوان همین متن، که از تکیب کلمات محتوای کاربردی با ” مشتری پسند

title - محتوای کاربردی عمومی

۲-رعایت اصل اختصار

تک تک واژگان باید منتقل کننده محتوای کاربردی باشند پس سعی کنید از کلمات تکراری و غیرکاربردی استفاده نکنید.

ekhtesar - محتوای کاربردی عمومی

۳-رعایت اصل همزاد پنداری

سعی کنید خودتون رو از مخاطبین جدا نکنید، جملات را طوری بنویسید که مخاطب بیشترین حس نزدیکی را با شما داشته باشد.

mo - محتوای کاربردی عمومی

۴- رعایت اصل تجربه نگاری

تجربیات شفاهی شما و اطرافیان می تواند بهترین محتوا برای خوانندگان شما باشد.

ta - محتوای کاربردی عمومی

۵- نگارش محتوای قابل فهم

باتوجه به مخاطب خود از کلمات و واژگان قابل فهم استفاده کنید ، قرار نیست شما یک مقاله علمی یا کتاب تحقیقاتی بنویسید!

pichide - محتوای کاربردی عمومی

۶- استفاده از تصاویر کاربردی

پیشنهاد می کنم ابتدا کلمات کلیدی خود را در google translate  ترجمه و سپس سعی کنید با سرچ کلمات کلیدی در گوگل از تصاویر مفهومی کاربردی استفاده کنید.

اگر می خواهید از تصاویر آیکونی استفاده کنید تنها کافی است پس از کلمات انگلیسی خود کلمه “icon” را تایپ کنید.

goo - محتوای کاربردی عمومی

 ۷- لینک کلمات به منابع اصلی

کلمات و واژگان اصلی را به منابع دیگر لینک کنید، اگر خودتان در گذشته صاحب متنی بودید می توانید به متن قبلی خود لینک کنید، وگرنه از منابع اصلی استفاده کنید. اگر منبعی هم به ذهنتون نرسید می تونید به ویکی پدیا وارجاع دهید.

link - محتوای کاربردی عمومی

۸- تکمیل مستمر متن

در بازه های زمانی مختلف به متن خود مراجعه کنید و با استفاده از نظرات خوانندگان و بازخورد متن، سعی کنید در صورت امکان متن خود را تصحیح تا تکمیل نمایید

update - محتوای کاربردی عمومی

۹- عدم کپی متن

متن های کپی هم برای خواننده غیرجذاب وتکرای است و هم گوگل به مطلب شما امتیار منفی خواهد داد، در مواردی که اجبار به کپی داشتید ( به عنوان نمونه تحلیل بخشی از یک متن خبری) پیشنهاد می کنم متن را یک بار بخوانید و برداشت خود را با کلمات خاص خودتون بنویسید.

dont copy - محتوای کاربردی عمومی

۱۰- جمع آوری آمار و اطلاعات

Etelat - محتوای کاربردی عمومیسعی کنید آمار و اطلاعات مرتبط با متن خود را جمع آوری کنید و با تحلیل آن متن خود را توسعه دهید.

۱۱- ترجمه  محتوای کاربردی  غیرفارسی

یکی از راه های تولید محتوا، ترجمه  محتوای کاربردی غیرفارسی است. نیاز به ترجمه کلمه به کلمه نیست، شما می توانید برداشت های کلی خودتون رو از یک متن بنویسید.

trans - محتوای کاربردی عمومی

۱۲- رعایت ساختار محتوا

برای متن خود یک ساختار مشخص کنید و به خواننده بگویید با چه ترتیبی می خواهید مطلب خود را طرح نمایید

structer - محتوای کاربردی عمومی

۱-۱۲- مقدمه

با یک مقدمه مناسب، متن را شروع کنید.
در این مقدمه سعی کنید جامعه مخاطب را هدف گرفته و با او شروع به صحبت کنید. (همزادپنداری)
از دغدغه ها و سوالات ذهنی و اجرایی او صحبت کنید
به او اطمینان دهید که با خواندن این متن یکی از سوالات و دغدغه های او بر طرف خواهد شد.

۲-۱۲-  تشریح ابعاد موضوع

سعی کنید تاریخچه ای از موضوع را مطرح نمایید. موضوع را با طرح چند نمونه عینی تشریح کنید، از تجربه شخصی خود یا اطرافیان صحبت کنید ( شنیده ها را مکتوب کنید). کمی در مورد شمولیت این موضوع صحبت کنید.
چه افرادی را شامل می شود، این افراد معمولا در مواجه با این موضوع چه برخوردی دارند.
بیشتر در چه مکان هایی روی می دهد؟
در چه زمان هایی بیشتر مشهود است؟
اگر به فرد، مکان،زمان و… ارتباطی ندارد نظر خودتون را بگید،(به نظر می رسد…)
نگران نباشید خوانندگان متن با ثبت نظرات موافق یا مخالف می توانند در تکمیل این موضوع به شما کمک کنند، به شرطی که موضوع را کامل درک کنند و متن شما به قدری جذاب و محرک باشد  که بتوانند با شما مشارکت کنند.

۳-۱۲-  تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری

سعی کنید با در کنار هم قراردادن مطالب بخش قبلی و تجزیه و تحلیل آن ها، نتیجه گیری کنید. در این نتیجه گیری شما می توانید سوالاتی را در ذهن خواننده ایجاد کنید و به او این مژده را بدهید  که قرار است در متن های آتی به این سوالات نیز پاسخ دهید.

۱۳- نگارش متا

خلاصه ای جذاب (بین ۲۰ تا ۳۰ کلمه)  از متن خود آماده کنید و در توضیحات متا بنویسید به نحوی که خواننده با مشاهده این متن در جستجوی  گوگل ، انگیزه پیدا کند تا برای مشاهده متن کامل شما کلیک کند و وارد سایت شما شود.

mohtava2 - محتوای کاربردی عمومی

mohtava3 - محتوای کاربردی عمومی

۱۴- انتخاب کلمات کلیدی برای محتوای کاربردی

از میان متن خود (ترجیحا بخشی که در توضیحات متا نیز اشاره شده است) عبارات دو کلمه ای انتخاب و به عنوان کلمات کلیدی در سایت درج نمایید.
در زمان انتخاب کلمات کلیدی، خودتان را به جای خواننده قرار دهید و پیش بینی کنید او برای چه موضوعاتی به گوگل مراجعه خواهد کرد و احیانا با چه کلماتی به جستجو می پردازد.

mohtava - محتوای کاربردی عمومی[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا